Eerste week Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Annemarie Kroeze - WaarBenJij.nu Eerste week Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Annemarie Kroeze - WaarBenJij.nu

Eerste week Bali

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

15 Februari 2015 | Indonesië, Denpasar

Halllooo,

De eerste week is voorbij, zo dat beteken dat ik weer genoeg heb om over te schrijven/ vertellen, maarja waar moet ik dan beginnen…

Vorige week maandag had ik mijn eerste schooldag, dit was best wel spannend, net alsof je weer voor het eerst naar een nieuwe school gaat en nog niemand kent, dit is natuurlijk niet zo, maar alles is wel nieuw. We werden keurig met een busje opgehaald en voor school uitgezet. Daar aangekomen werden we ontvangen door de General Manager van Stenden. Hij sloeg op een gong en dat betekende dat het moduul gestart was. Hierna volgde er een openingsdans iets typische Bali’s van drie prachtig geklede vrouwen. Daarna nog een interessant college over de verschillende culturen, waar gelijk mijn mede studenten leuk verkleed werden, dus eigenlijk ff voor het blok werden gezet, ik zat braaf ergens in de middelste rij toe te kijken. Deze dag werd afgesloten met een mooie groepsfoto, maar hier ben ik net een naald in een hooiberg, want ik dacht slim te zijn om lekker in de schaduw te gaan staan, maar echter ben je dan op de foto niet goed te zien.. wat een pech…

Dinsdag, schooldag 2.. Deze dag was gelijk het teken van schoolschool, twee hoorcolleges aanhoren en dat was het. Gelukkig was het eerste hoorcollege heel interessant en hebben wij deze informatie nog nooit eerder gehad, dus wakker blijven was geen probleem. De tweede daarentegen was allemaal nieuw en er werd op een leuke manier informatie naar ons overgebracht, die te minste ook bruikbaar was. Deze dag was snel voorbij en dat betekende nog 1dagje school en we hebben alweer weekend. Aangezien we zo vroeg vrij waren al drie hele dagen op Bali zitten en nog geen strand hebben gezien, tja dat kan natuurlijk niet. Aangezien ons Hotel in de stad staat en wij nog geen scooter hebben gehuurd, zoals de meeste studenten hier, hebben wij een taxi genomen naar Seminyak.
Na lekker een paar uur op het strand te hebben gelegen zijn wij weer terug gegaan naar het hotel, waar we vervolgens bij een Warung in de buurt hebben gegeten.
Dit zijn kleine eettentjes die aan de straat staan en waar je Nasi of Mie kunt halen voor weinig geld. Aangezien wij alleen ontbijt krijgen in het hotel en lunch alleen op school, moeten wij elke avond gaan bedenken waar en wat we gaan eten.. dat is nog best een hele opgave, vooral wat.. Aangezien ze overal Nasi en Mie hebben is de keuze reuze en is het niet zo moeilijk..

Woensdag, schooldag 3.. Iedereen op een paar groepjes na, hadden lekker in de ochtend les, dus nog niet zo warm en dan heb je de middag nog om met school bezig te gaan of om natuurlijk van de zon en Bali te gaan genieten.. Je raad het al, ik was één van die groepjes die lekker op het heetst van de dag les had, maar ach daar laten wij als Nederlanders ons niet door kennen. Gezellig 2uurtjes CBL gevolgd en dat bracht ons bij het weekend. Ons werd nog wel even duidelijk gemaakt dat wij hier voor school zijn en niet 10weken vakantie hebben, wat jullie waarschijnlijk ook allemaal denken in Nederland.
Aangezien ik laat vrij was heb ik na school niet veel meer kunnen ondernemen, dus dan maar even wat praktische dingen geregeld. Zo heb ik even wat boodschappen (vooral water) gehaald voor op de hotelkamer en een Balinees nummer geregeld, zodat ik lekker goedkoop met anderen kan smsen/bellen als we elkaar nodig hebben.

Zo dat waren de eerste drie dagen school ervaring op Bali. Weeekeeend

Donderdag het begin van het weekend. Dit was een heerlijk gevoel, dus gelijk het er maar even van genomen. Heerlijk uitgeslapen en lekker een dagje niets doen en chillen bij zwembad van het hotel. Want de meeste studenten waren allemaal op pad, omdat je maar 10weken hebt, dus stel je voor dat je iets niet ziet van Bali.. Heerlijk rustig in het hotel dus..

Okee, een heel weekend bij het hotel blijven is ook niet z’n goed idee en wij moeten natuurlijk ook wat hebben om over te schrijven en te vertellen. Dus op naar Pura Tanah Lot om even lekker de toerist uit te gaan hangen en iets aan onze cultuur te gaan doen.
In Tanah Lot staat een tempel midden in het water, waar je dus alleen kunt komt zodra het eb is. Wij waren hier rond de middag, maar helaas vloed, dus dan maar op een afstandje bekijken. Gelukkig waren er allemaal kleine eettentjes en winkeltjes, een soort boulevard, waar wij de tijd wel ff konden doden. Hier schijnt namelijk volgens het reisboekje ook de mooiste zonsondergang van Bali te zien zijn, dus wachten moesten wij toch. Na wat rond te hebben gestruind gingen we terug naar de Tempel, want het zou nu toch wel eb zijn? En ja dat was het.
Nu kon je bijna helemaal rondom te Tempel lopen en het was een prachtig gezicht. Helaas mocht je niet de Tempel in, maar kon je je wel laten zegenen voor een vrijwillige bijdrage. Als ik toch daar ben en de toerist aan het uithangen ben, waarom dan ook niet. Eerst moest je wat water drinken uit de bron, vervolgens werd je dan een soort van gedoopt en daarna plakte de monniken drie rijst korrels op je hoofd en kreeg je een bloem in je haar geduwd. Dit was een leuke ervaring en zoals je op de foto’s kan zien, ziet het er leuk uit….
Nog ff twee uurtjes wachten en dan zouden wij de mooiste zonsondergang te zien krijgen. Dit was ook niet gelogen van het boekje, maar helaas gooide een wolk roet in ons uitzicht. Toen de zon bijna gelijk kwam te staan met de zee, was daar ineens die wolk waar die achter verdween. Echter heeft dit niet gezorgd voor mindere foto’s, want het was nog steeds een prachtige ervaring.

Zaterdag;
Gisteren was een culti dag, dus dan werd het nu wel tijd voor een ontspandag, dus strand. Wij met een groepje lekker naar Sanur toe gegaan en wat was het hier mooi. Eerst een kleine stukje voorbij het strand gelopen, waar alle boten lagen die je naar Lombok of andere eilanden brengen, maar daarna prachtig! Helemaal een geluk was dat op dit stuk strand verder niemand was, dus wat een rust. Eerst een paar foto’s genomen en daarna lekker muziekje aan en lekker slapen in de zon.. Gelukkig hebben ze wel goede zonnebrand hier en ben ik nog niet echt verbrand, want dat willen we natuurlijk niet hebben.
Het is natuurlijk zaterdag, dus weekend en dus een avond waarop er een dansje gedaan kan worden. Iedereen in het hotel dacht hier zo over, dus met meerdere busjes richting Kuta om daar gezellig weekend te vieren. Helaas was het weekend nog maar één dagje de zondag.. Deze dag heb ik prima gebruikt om bij te komen van alle indrukken en dus lekker bij het zwembad gelegen.

Het lijkt alsof ik hier al heel lang ben, maar eigenlijk is mijn eerste week pas net om. Het begin is er af en we moeten nu ook aan de bak voor school, dus geen vakantie gevoel meer, maar zeg nou zelf.. elke morgen wakker worden met de zon en lekker buiten aan het zwembad kunnen ontbijten wil toch iedereen..

Xx Annemaie