Aankomst Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Annemarie Kroeze - WaarBenJij.nu Aankomst Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Annemarie Kroeze - WaarBenJij.nu

Aankomst Bali

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

02 Februari 2015 | Indonesië, Denpasar

Heey,

Ik bedacht mij ineens, goh ik heb waarbenjij.nu.. Maar ik heb eens terug gelezen, maar ben bij mijn vorige blogs (3jaar geleden) ook niet heel fanatiek geweest, dus nu maar eens proberen of dat nu wel lukt.

Daar zijn we dan aan de andere kant van de wereld!

Vrijdag 30 januari begon het avontuur. Wat al meer dan een half jaar besloten was, ging dan eindelijk gebeuren, ik ga naar BALI!
Om 15:02uur in de trein richting Schiphol gezellig met papa & mama en Fennegien, helaas zonder mijn broertje, maarja er moet toch eentje op de koeitjes passen.
Na wat vertraging te hebben gehad, kwamen we dan op Schiphol aan. Eerst nog even gezellig samen wat eten en drinken en daarna toch maar richting de douane, want de reis kon nu echt beginnen. Samen met andere studenten verzamelen bij de gate en afscheid nemen maar. Voor de één wat moeilijker dan de andere, maar ach het zijn maar 10weekjes.. dus we zijn zo weer terug.

Daar zaten we dan in het vliegtuig, alles liep volgens plan, maar Nederland zou Nederland niet zijn, dus vertraging.. Aangezien het sneeuwde bij vertrek en blijkbaar nu nog (geen last van hier).. gingen we pas 1,5uur later de lucht in. Het vliegtuig moest namelijk eerst even ijs vrij gemaakt worden. Het vliegtuig was eindelijk gereed en we konden gaan vliegen! Na een vlucht van 12uur kwamen we aan in Singapore, hier moesten wij even het vliegtuig verlaten, omdat er een nieuwe crew aan boord kwam. Wij dachten even het vliegtuig uit en dan zo weer naar binnen, maar helaas..
Eerst weer een uurtje wachten en daarna alle handbagage toch weer door de controle, ik dacht dat ze op Schiphol streng waren, maar op Singapore is het nog erger. Gelukkig alles goed gekeurd en de reis kon vervolgd worden.
Na ongeveer nog 2uurtjes vliegen kwamen we dan aan op het vliegveld van Bali, yeaaah! Hier stonden keurig de mensen van Stenden Hogeschool ons op te wachten en werden we via de shuttle bus naar ons hotel gebracht.
Helaas was het inmiddels al 23:00uur (16:00uur Nederlandse tijd) dus pikke donker om Bali goed te kunnen bekijken. Wat ik zag, was toch heel anders dan de plaatjes op internet en de boekjes.. Letterlijk dacht ik, omg waar ben ik beland......
Eenmaal bij het Hotel aangekomen, wilde het bagageruim niet meer open, super, want juist in dat ruim lag mijn koffer. Na wat prutsen met een schroevendraaier ging die dan eindelijk open..

Alles was nu compleet, nog ff inchecken en naar onze kamer. Ik slaap gezellig met Lisette op de kamer en wij liepen moe van onze reis de kamer binnen en dachten lekker de kamer bekijken en lekker slapen.. maar het was te mooi om waar te zijn..
Even een rondje doen in de hotelkamer en tja zo ging het;
We hadden 1 klein eenpersoonsbed en king size tweepersoonsbed, ja wie slaapt waar.. Komen wij op terug, we kijken even naar de klerenkast. Ik schuif rustig de kast open, maar nog geen centimeter opzij gedaan en heb de deur al in mijn hand, geweldig! Okee, dan maar even opzoek naar de kluis, zodat we in ieder geval onze spullen kunnen opslaan. Oh daar staat die, wij de kluis open willen doen, maar nee dat werkt niet. Okee, ff kijken hoe we hem open krijgen, misschien aan de achterkant.. Oh je kan de kluis met twee vingers optillen, dat is wel handig, want dan kan iedereen er zo mee weglopen, dus echt een goede kluis.
Nou we gaan beneden nog wel even wat drinken en zoeken het morgen allemaal wel uit. Dit liep echter ook weer helemaal anders..
We hadden wel zin aan wat lekkers en hadden een klein local kraampje aan de straat zien staan en daar verkochten ze wel wat lekkers. Eenmaal daar aangekomen zaten daar al meer studenten, dus ons werd ook een biertje aangeboden en tja.. na 1 volgen er meer..
Uiteindelijk om een bepaald tijdstip... maar weer terug naar onze hotelkamer en besloten dat we om de week gaan ruilen voor het bed.

Welterusten

De volgende dag eerst maar eens even ontbijten, want dat zit er tenslotte bij in en daarna maar eens langs de receptie wat wij met onze kamer ed. moeten.
Zo snel en vriendelijk personeel heb ik nog nooit gezien, in de tijd dat wij weer naar boven liepen, stond de klusjesman al voor onze deur, gelukkig was alles binnen een uurtje klaar gemaakt en de kluis zit nu vast en de kast kan weer schuiven, de deuren zaten gewoon verkeerd om, ach kan gebeuren.

Eens even kijken waar we eigenlijk met ons hotel zitten en of het echt zo minder is als ik vannacht dacht, nou dat was dus echt niet zo!
Ook al zit het hotel aan een drukke straat, waar iedereen links rijdt en elkaar aan alle kanten voorbij vliegt en vooral heeel veeel scooters, was het toch best wel mooi. Prima zwembad en ons uitzicht van het balkon is echt de moeite waard! Wij slapen op de bovenste etage en hebben uitzicht over een groot deel van Bali, kan niet beter dus!
Blijkbaar door de vermoeidheid en het feit dat het nacht was, was het toch allemaal anders.
Na de rest van de middag lekker bij het zwembad te hebben gelegen en boodschappen heb te gedaan, was de zondag snel voorbij.

Dit was het tot nu toe het verslag van de reis en aankomst. Het verslag over school volgt hierna, aangezien mijn eerste schooldag er ook al op zit, maar daar later meer over.

xx

P.S. Foto's volgen later

• 02 Februari 2015 - 16:23

Mam:

Goede reis, zon,zwembad,wat lekkers, mooi uitzicht en af en toe school?
    Het leven van een student gaat niet over rozen :)
    Fijn te horen dat je plekje goed is.
    groetjes vanuit een koud,wit winters homeland

• 02 Februari 2015 - 17:56

Irene:

leuk om dit zo te lezen en fijn dat je het naar je zin hebt!

• 02 Februari 2015 - 18:32

Esther:

leuk om te lezen, Annemarie! Gelukkig had je bij aankomst geen kakkerlakken in je kamer, haha. Nu lekker genieten van school, Bali en alle indrukken!

• 02 Februari 2015 - 23:35

Fen:

uitzicht over Bali... pfff.. zwaar leven #jaloers!!!!